PS-ehdokkaat Osuuskauppa PKO:n vaaleissa 2020

ANNA PERUSÄÄNESI JA VAIKUTA!

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa PKO:lle valitaan kevään 2020 osuuskauppavaaleissa uusi edustajisto. Edustajisto käyttää osuuskaupassa omistajille kuuluvaa päätösvaltaa ja se valitaan vaaleilla osuuskaupan jäsenistä eli asiakasomistajista joka neljäs vuosi.

Käytä valtaasi asiakasomistajana ja äänestä osuuskauppavaaleissa oman alueesi perussuomalaista ehdokasta edustajistoon. Osuuskauppatoiminnassa on tärkeää jatkossa turvata esimerkiksi suomalaisen ruuan kohtuullinen hintataso siten, ettei tuottajaa riistetä ja, että kuluttajan kauppakassin hinta pysyy kohtuullisena. S-ryhmä on lisäksi Suomessa merkittävä työllistäjä. Tulevaisuudessa suomalaisten työllistämiseen on panostettava ja taattava, että myös nuorillamme on mahdollisuus saada työelämän kokemuksen jatkossa kaupan alalta.

Jäsenalue: 1, JOENSUU

Nro PS-ehdokkaan nimi Titteli Paikkakunta
2 Bogdanoff Eero Eläkeläinen Joensuu
3 Huusko Marjo Palkkapalvelusihteeri, yo-merkonomi Joensuu
4 Hyökki Jouni Mikael Kiinteistöhuoltomestari Joensuu
5 Hyökki Sirpa Filosofian maisteri Joensuu
6 Jääskeläinen Sampsa Sosionomi Joensuu
7 Jokela Jouni Työtön Joensuu
8 Kinnunen Asseri PS-Nuorten pj, taloustieteen opiskelija Joensuu
9 Lähteenmäki Jarno Luonnontieteiden kandidaatti Joensuu
10 Lämsä Kari Kirvesmies Joensuu
11 Leskinen Matti FM, eläkeläinen Joensuu
12 Redsven Visa FM Joensuu
13 Vornanen Timo Poliisi, vanhempi konstaapeli Joensuu
14 Wihonen Jussi Kansanedustaja, kauppatieteen maisteri Joensuu
113 Arponen Teemu Muovi-insinööri Joensuu

Jäsenalue: 2, ILOMANTSI, KITEE, KONTIOLAHTI, LIEKSA, LIPERI, OUTOKUMPU, POLVIJÄRVI, RÄÄKKYLÄ JA TOHMAJÄRVI

169 Karvinen-Kyllönen Susanna Myyjä, kotiäiti Liperi
215 Lundholm Klaus Eläkeläinen Kitee

Jäsenalue: 3, JUUKA, NURMES JA RAUTAVAARA

278 Martikainen Hannu Eläkeläinen, levyseppähitsaaja Nurmes

Näin äänestät vaaleissa – käytössä suhteellinen vaalitapa:

Pohjois-Karjalan Osuuskaupan edustajisto valitaan käyttämällä suhteellista vaalitapaa. Tämä tarkoittaa sitä, että ääni annetaan omalle ehdokkaalle, mutta läpipääsyyn vaikuttaa sekä ehdokkaan itse saamat äänet että koko ehdokaslistan äänimäärä.

Äänestysaika postitse: 24.2.-5.3.2020 ja sähköisesti verkossa: 24.2.-13.3.2020.

Äänioikeus on jokaisella ennen vaalivuoden alkua 15 vuotta täyttäneellä ja osuuskaupan jäseneksi hyväksytyllä jäsenellä. Äänestys suoritetaan sähköisen ja postivaalin yhdistelmänä. Äänestysohjeet ja äänestyslipuke toimitetaan PKO:n äänioikeutetuille jäsenille ennen äänestyksen alkua helmikuussa. Äänestää voi vain oman asuinpaikkansa jäsenalueen ehdokasta. Jäsenalueiden ulkopuolella asuva jäsen voi äänestää minkä tahansa jäsenalueen ehdokasta.

Vaalit pidetään posti- ja nettiäänestyksenä ja äänestäminen on helppoa. Valitse mieleisesi perusehdokas ylhäältä, merkitse numero vaalilappuun ja laita vaalilippu palautuskuoressa postiin (postimaksu on maksettu). Lisäksi voit äänestää sähköisesti osoitteessa osuuskauppavaalit.fi. Sähköisesti äänestäessä tunnistaudutaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi.

Lisätietoa alueesi osuuskauppavaaleista: Pohjois-Karjalan Osuuskaupan vaalisivusto >>