Hallituksen toimet purreet turvapaikanhakijoiden määrään

Tiedote 14.10.2015

Julkaisuvapaa

Hallituksen toimet purreet turvapaikanhakijoiden määrään

Sisäministeriö on tänään kertonut laskeneensa arviota turvapaikanhakijoiden määrästä jopa 20 000:lla tänä vuonna.

”Hallituksen päättäväinen toiminta Suomen vetovoimatekijöiden vähentämiseksi on selvästi purrut”, toteaa Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho

”Tornion järjestelykeskuksen avaaminen, Irakin ja Somalian turvallisuusarvion pian tuleva päivitys ja hallituksen valmisteilla olevat maahanmuuttopoliittiset toimenpiteet ovat lähettäneet vahvan signaalin. Sosiaali- ja terveysministeri Mäntylä esitteli viime viikolla suunnitelman uudesta vastikkeellisesta ja tasoltaan nykyistä alhaisemmasta pakolaisten sosiaaliturvamallista. Ulkoministeri Soini on käynyt runsaasti kansainvälisiä neuvotteluja turvapaikkakriisiin liittyen. Työ alkaa näkyä mutta sitä on yhä päättäväisesti jatkettava maahanmuuton hallintaan saamiseksi”, muistuttaa Terho.

”Suomen viesti on selvä: todellisessa hädässä olevat pääsevät vastaisuudessakin turvaan, mutta vain parempaa elintasoa etsiviä meidän ei ole taloudellisesti kerta kaikkiaan mahdollista ottaa vastaan.”

Lisätietoja:

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho