Hyvää Joulua ja Onnea vuodelle 2018

Pohjois-Karjalan Perussuomalaisten puheenjohtaja Marko Koskisen joulutervehdys:

Arvoisat Pohjois-Karjalan perussuomalaiset

Joulu on jo ovella ja uusi vuosikin vaihtumassa. Nyt on siis aika vetää yhteen kulunut vuosi ja kiittää kaikkia urhoollisia ja ylväästi perussuomalaisia veljiä ja sisaria.

Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistaa, mutta meistä suurin osa muistaa sen tuiskun ja tuiverruksen jossa edellinen vuosi lopetettiin ja kuluva vuosi aloitettiin. Meistä harva kaipaa sitä aikaa. Paljon, todella paljon on tapahtunut vuoden aikana. Suurimmat muutokset koettiin varmasti kesällä, mutta muutosta tapahtui kyllä läpi koko vuoden.

Meillä on nyt kasassa hieno porukka, joka puhaltaa yhteiseen hiileen ja katsoo samaan suuntaan. Olemme eläneet loppusyksyn, kuten kunnollisten puolueihmisten kuuluukin elää. Olemme tukeneet ja auttaneet toinen toisiamme ja tehneet hyvää yhteistyötä kuntarajat ylittäen, sisäiset kiistat ovat olleet vähäisiä ja nekin vähät ovat pysyneet asiallisina.

Vuosi on ollut myös raskas. Myönnän itsenikin käyneen välillä jaksamisen äärirajoilla, kun maailma tuntui painavan päälle joka puolelta, niin sisäisten kuin ulkoistenkin kiistojen kanssa. Nämä haastavat kokemukset on kuitenkin otettava opiksi ja kirjattava ne elämänkirjaan suuraakkosin, sillä vastatuuleen harjoittelu tekee ihmisestä vahvemman.

Olemme kuitenkin selvinneet vastoinkäymisistä ja nyt ainoa suuntamme on katsoa tulevaisuuteen ja nimenomaisesti parempaan tulevaisuuteen. Presidentinvaalit pois alta ja Laura presidentiksi, koulutusta ainakin tiedonvälitykseen ja telttailuun liittyen, maakuntavaalit ja sitten päästäänkin jo seuraavaan jouluun.

Me kaikki tiedämme mikä on Suomen ja suomalaisten kannalta parasta politiikassa. Kiittäkäämme ja onnitelkaamme kaikki siis itseämme, että olemme tärkeänä osana juuri sitä parasta. Puheenjohtajana haluan jakaa vilpittömät kiitokset porukallemme kuluneesta vuodesta ja hyvästä yhteistyöstä. Olen rehellisesti sanottuna ylpeä kaikista meistä Pohjois-Karjalan perussuomalaisista.

Hyvää ja Turvallista Joulua sekä Poliittisesti Vaikuttavaa Uutta Vuotta

Piiripuheenjohtaja