Perussuomalaisten Kulmala: Torjuntavoitto – Itä-Suomessa poliisi palvelee jatkossakin

Viime hallituksen toimeenpanema poliisin hallintorakenneuudistus lakkautti Liikkuvan poliisin ja myös lukuisia poliisiasemia lakkautettiin. Poliisihallitus esitti viime syksynä sisäministeriölle uuden listan lakkautettavista poliisiasemista. Itä-Suomen tilanne näytti erityisen synkältä. Peräti viittä asemaa uhkasi lakkautus. Tämä olisi ollut katastrofi isompien taajamien ulkopuolella asuville kuntalaisille.

”Tänään saimme vahvistuksen, että IlomantsiOutokumpu ja Juva säilyvät. Puolustin lujasti Itä-Suomen poliisipalveluita käydyissä taustaneuvotteluissa. Itäsuomalaisena poliisina ymmärrän, millaisen turvallisuustyhjiön lakkautukset olisivat alueelle aiheuttaneet”, toteaa perussuomalaisten kansanedustaja Kari Kulmala.

”Vääntö oli tiukkaa, mutta muutkin neuvottelijat ymmärsivät, että Itä-Suomeen ei tässä maailmanpoliittisessa tilanteessa voi jättää turvallisuustyhjiötä. Esimerkiksi vastaanottokeskukset työllistävät poliisia huomattavasti. Jos kunnille luodaan painetta ottaa vastaan pakolaisia, olisi kohtuutonta jättää ne ilman turvallisuuden peruspalveluita”, toteaa Kulmala.

”Kiitän kanssaneuvottelijoita järkiratkaisusta. Itä-Suomessa poliisi palvelee jatkossakin.”

Lisätietoja:
Kansanedustaja Kari Kulmala